تبلیغات
با ما آپدیت باشید - اگریبوست دارید این لیست غذایی مناسب شماست

جهت حمایت از ما روی تبلیغات کلیک کنید

اگریبوست دارید این لیست غذایی مناسب شماست

نویسنده :محمد بلاگر
تاریخ:پنجشنبه سیزدهم بهمنماه سال 1390-06:53

اگریبوست دارید این لیست غذایی مناسب شماست

فیبر یک عنصر در بعضی از مواد غذایی است که می تواند قند خون ، کلسترول را کاهش داده و از بیماری های همچون سرطان روده بزرگ و بواسیر جلوگیری کند. اگر "فیبر" یک دارو بود تقاضا برای آن بسیار بالا بود.

بقیه در ادامه مطلب...

با مواد غذایی فیبردار آشنا شوید
"فیبر" یک عنصر در بعضی از مواد غذایی است که می تواند قند خون ، کلسترول را کاهش داده و از بیماری های همچون سرطان روده بزرگ و بواسیر جلوگیری کند. اگر "فیبر" یک دارو بود تقاضا برای آن بسیار بالا بود.

متاسفانه انسان ها مقدار کمی فیبر به صورت روزانه دریافت می کنند. هر مرد به صورت روزانه 35 تا 40 و هر زن بایستی 25 گرم فیبر دریافت کند. اما امروزه و به طور متوسط هر فرد 15 گرم فیبر دریافت می کند. البته فراموش نکنید که بهترین راه برای افزایش دریافت میزان فیبر استفاده از منابع طبیعی و نه منابعی که فیبر به آن افزوده شده است ، می باشد. در این نوشته قصد داریم تا شما را با منابع طبیعی فیبر آشنا کنیم.

_ ذرت:
اکثر ما با ذرت یا همان بلال، به رنگ زرد روشن آن آشنا هستیم. البته بایستی این نکته را هم یادآور شویم که ذرت در رنگهای مختلف از صورتی تا آبی تا سیاه موجود است و بر اساس رنگ های مختلف دارای مقادیر و انواع مختلفی از آنتی اکسیدان ها است. هر ذرت چیزی در حدود نصف فنجان دانه دارد که این مقدار حاوی 2 گرم فیبر است. ذرت بو داده نیز منبع مناسبی برای فیبر با کالری پایین است که به ازای هر سه فنجان حاوی 3.5 گرم فیبر است.

_ بادام:
بادام یکی از خوش خوراک ترین اعضای خانواده خشکبار است و به عنوان یک منبع مناسب فیبر ، چربی سالم و پروتئین شناخته می شود. البته در مورد بادام یک نکته را بایستی مورد توجه قرار داد و آن هم میزان کالری بالای بادام است. پس بایستی در این زمینه مراقب باشید. چیزی در حدود یک چهارم فنجان بادام 3 گرم فیبر و 170 کالری انرژی دارد.

_ میوه آوکادئو :
این میوه منبع بسیار عالی برای فیبر است. 2 قاشق غداخوری از این میوه حاوی 2 گرم فیبر و کل آن حاوی 10 گرم فیبر است. این میوه همچنین حاوی چربی های مفیدی است که کلسترول خون را کاهش داده و خطر حمله قلبی را کم می کند.

_ نخود:
نخود دارای دو شکل است که یکی به رنگ روشن و متمایل به سفید است و دیگری که بیشتر در منطقه خاورمیانه و در غذایی مثل ، فلافل استفاده می شود یک منبع غنی از آنتی اکسیدان و فیبر است. این ماده همچنین در کشور هند به عنوان بزرگترین تولید کننده نخود جهان نیز به طور گسترده استفاده می شود.

_ کنگر فرنگی:
یک کنگر پخته شده کامل حاوی 10.3 گرم فیبر است و همچنین با خوردن یک فنجان از مغز این گیاه شما 7.2 گرم فیبر دریافت خواهید کرد. این گیاه همچنین حاوی آنتی اکسیدانی برای تقویت سلامت کبد است.

_ گلابی:
گلابی از جمله میوه هایی است که می توان با پوست خورد. نکندن پوست این میوه بسیار مهم است. یک گلابی پوست نکنده متوسط حاوی 5.5 گرم فیبر است.

_ برنج قهوه ای:
اگر از طرفداران پر و پا قرص برنج سفید هستید شاید از طعم برنج قهوه ای خوشتان نیاید اما فراموش نکنید که هر فنجان برنج قهوه ای حاوی 3.5 گرم فیبر است. همچنین در تحقیقات اخیری که توسط دانشگاه هاروارد صورت گرفته است مشخص شده است که افرادی که 5 وعده یا بیشتر برنج سفید در هفته مصرف می کنند 17 درصد بیشتر ممکن است که به دیابت نوع 2 مبتلا شوند و در مقابل مصرف هفته ای یک فنجان برنج قهوه ای این احتمال را 11 درصد کاهش می دهد.

_باقالی:
این ماده غذایی از سالیان دور در غذاهای منطقه شرق آسیا مورد استفاده قرار می گرفته است. باقالی عمدتا به صورت پخته مصرف شده و نصف فنجان از آن حاوی 11 گرم پروتئین و 9 گرم فیبر بسته به نوع آن است.

نان سبوس دار:
در زمان تولید آرد سفید پوسته های دانه گندم از آن جدا شده و محصول نهایی آرد سفید است. در صورت امکان از نان هایی با گندم کامل استفاده کنید. این نان ها به دلیل سبوس به کار رفته در آنها دارای فیبر زیادی هستند.

عدس:
عدس یکی از کوچکترین اعضای خانواده حبوبات است و در عین حال یکی از غنی ترین منابع برای فیبر نیز به حساب می آید. هر فنجان عدس حاوی 15.6 گرم فیبر و همچنین مقدار قابل توجهی از ویتامین های گروه B ، آهن ، پروتیئن و سایر مواد معدنی است.

لوبیا قرمز:
لوبیا قرمز یک ماده غذایی محبوب در شمال هندوستان ، ایران و حتی بخش هایی از آمریکا است. این ماده غذایی یک منبع غنی فیبر ، پروتئین و آهن است.

جو پوست کنده:
این نوع از جو که بیشتر به همراه شیر در وعده غذایی صبحانه استفاده می شود حاوی " بتا گلوکان" که یک نوع فیبر خاص با قابلیت کاهش کلسترول خون و تقویت سیستم ایمنی بدن است. این ماده همچنین به شما کمک می کند تا غدا را بهتر هضم کنید.

تمشک:
خیلی مهم نیست که شما به تمشک قرمز یا سیاه علاقه داشته باشید. یک فنجان تمشک یک سوم از نیاز روزانه شما به فیبر را تامین خواهد کرد. این میوه همچنین حاوی مقداری زیادی آنتی اکسیدان است . در فصولی که این میوه به صورت تازه موجود نیست می تواند از انواع یخ زده آن استفاده کنید.

نخود فرنگی:
نخود فرنگی چه به صورت خام ، پخته یا یخ زده یا خشک شده مصرف شود یک منبع بسیار مناسب برای تامین فیبر مورد نیاز بدن است. یک فنجان نخود فرنگی تازه پخته شده حاوی 16.3 گرم و یک فنجان نخود فرنگی یخ زده و سپس پخته شده حاوی 8.8 گرم فیبر است.

کلم بروکلی:
یک ماده غذایی بسیار مناسب که پیش از این خواص ضد سرطان آن نیز به اثبات رسیده بود. شما با مصرف یک فنجان کلم بروکلی پخته شده چیزی در حدود 5.1 گرم فیبر دریافت خواهید کرد.

سیب:
در هنگام مصرف سیب نیز به مانند گلابی بایستی دقت کرد که پوست سیب را نبایستی جدا کرد چون این پوست حاوی مواد بسیار مفیدی است. یک سیب متوسط با پوست حاوی چیزی در حدود 4.4 گرم فیبر است.

لوبیای سفید:
در عین حالی که این ماده غذایی از نظر پروتئن و آهن بسیار غنی است یک فنجان از آن 25 درصد از نیاز روزانه فیبر شما را نیز تامین می کند. الته فراموش نکنید که خوردن حجم زیادی از آین ماده غذایی می تواند فشار زیادی را به سیستم گوارشی شما وارد کند پس در حجم غذای خود دقت کنید.


باشگاه خبرنگاران

گردآوری : گروه اینترنتی نیک صالحی




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
What causes pain in the back of the heel?
جمعه سیزدهم مردادماه سال 1396 23:36
I do believe all the ideas you have offered for your post.

They are very convincing and will certainly work. Still, the posts
are too brief for novices. May you please prolong them a little from subsequent time?

Thanks for the post.
http://jacqualinekulig.weebly.com/blog/physical-therapy-after-bunion-and-hammertoe-surgery
جمعه ششم مردادماه سال 1396 18:09
Hurrah, that's what I was searching for, what a stuff!
present here at this webpage, thanks admin of this website.
What makes you grow taller during puberty?
جمعه ششم مردادماه سال 1396 17:04
Your style is really unique compared to other people I've
read stuff from. I appreciate you for posting when you have the opportunity,
Guess I will just bookmark this blog.
http://wholesalehealth65.jimdo.com/
جمعه سی ام تیرماه سال 1396 22:05
I think everything typed was very logical. But, think on this, suppose you added a little information? I am not suggesting your information is not solid, but what if you added
a headline that makes people desire more? I mean با ما آپدیت
باشید - اگریبوست دارید این لیست غذایی مناسب شماست is kinda
vanilla. You should look at Yahoo's front page and note how they create post headlines to grab people to open the links.
You might add a video or a picture or two to grab readers excited
about what you've written. In my opinion, it might make your
posts a little bit more interesting.
http://danny5reilly92.soup.io
پنجشنبه بیست و نهم تیرماه سال 1396 08:11
First off I want to say superb blog! I had a quick question that I'd like to ask if you do not
mind. I was curious to find out how you center yourself and clear
your head prior to writing. I've had trouble clearing my mind in getting my ideas out.

I truly do enjoy writing but it just seems like the first 10 to 15 minutes are usually wasted
simply just trying to figure out how to begin. Any ideas or tips?
Appreciate it!
http://haydencuixjgmedb.snack.ws/
پنجشنبه بیست و نهم تیرماه سال 1396 04:11
Yes! Finally something about foot pain guide.
http://gina0hamilton6.soup.io
پنجشنبه بیست و نهم تیرماه سال 1396 00:04
Do you mind if I quote a couple of your posts as long as I provide credit and sources back to your webpage?
My blog site is in the very same area of interest as yours and my users would really benefit
from a lot of the information you present here.

Please let me know if this okay with you. Appreciate it!
nosyailment1524.sosblogs.com
دوشنبه بیست و ششم تیرماه سال 1396 15:14
Howdy just wanted to give you a quick heads up. The words in your content seem to be
running off the screen in Opera. I'm not sure if this is
a formatting issue or something to do with internet browser compatibility but I figured
I'd post to let you know. The layout look great though!
Hope you get the problem fixed soon. Thanks
http://jeffreyroehl.weebly.com
دوشنبه بیست و ششم تیرماه سال 1396 13:43
Hey there! Do you know if they make any plugins to protect against hackers?
I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on. Any suggestions?
rampantguy5334.jimdo.com
جمعه بیست و سوم تیرماه سال 1396 19:35
I think this is one of the most significant information for
me. And i'm glad reading your article. But should remark on some general
things, The website style is great, the articles
is really nice : D. Good job, cheers
https://leliapezley.wordpress.com/2015/03/25/do-i-suffer-adult-aquired-flatfoot
جمعه بیست و ششم خردادماه سال 1396 23:28
Helpful information. Fortunate me I found your site accidentally, and
I am shocked why this coincidence didn't took place earlier!
I bookmarked it.
how a push up bra works
یکشنبه بیست و یکم خردادماه سال 1396 14:37
Very good site you have here but I was wondering
if you knew of any community forums that cover the same topics discussed here?
I'd really love to be a part of group where I can get advice from
other experienced individuals that share the same
interest. If you have any recommendations, please let me know.
Kudos!
tobibrushwood.jimdo.com
یکشنبه بیست و یکم خردادماه سال 1396 10:05
It's truly very difficult in this busy life to listen news on TV,
thus I only use world wide web for that reason, and get the newest news.
https://twilapierron.wordpress.com
سه شنبه دوم خردادماه سال 1396 16:55
Thank you for sharing your info. I truly appreciate your efforts and
I am waiting for your next write ups thank you once again.
Kina
جمعه بیست و نهم اردیبهشتماه سال 1396 03:54
Ridiculous quest there. What happened after? Thanks!
http://lilifradette.myblog.de/lilifradette/art/9736713/Hammer-Toe-Surgery
چهارشنبه بیست و هفتم اردیبهشتماه سال 1396 11:20
Heya just wanted to give you a brief heads up and let you know a few of the pictures aren't loading correctly.

I'm not sure why but I think its a linking
issue. I've tried it in two different internet browsers and both show the same outcome.
BHW
جمعه یکم اردیبهشتماه سال 1396 02:33
With havin so much content do you ever run into any issues of plagorism or copyright infringement?
My site has a lot of completely unique content I've either authored myself or outsourced but it looks like a
lot of it is popping it up all over the web without my agreement.

Do you know any ways to help prevent content from being stolen? I'd genuinely appreciate it.
manicure
جمعه هجدهم فروردینماه سال 1396 11:15
I every time spent my half an hour to read this website's content every day along
with a mug of coffee.
manicure
چهارشنبه شانزدهم فروردینماه سال 1396 10:34
Hello! I know this is somewhat off topic but I was wondering if you knew where I
could get a captcha plugin for my comment form? I'm using the same blog platform as yours
and I'm having problems finding one? Thanks a lot!
manicure
پنجشنبه دهم فروردینماه سال 1396 13:31
You made some decent points there. I checked on the web for additional information about
the issue and found most individuals will go along with your views
on this website.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




Admin Logo
themebox Logo